Start avontuur in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Elzinga - WaarBenJij.nu Start avontuur in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Elzinga - WaarBenJij.nu

Start avontuur in Port Elizabeth

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Gister ben ik na een lange, maar wel soepele reis met al hele leuke mensen in het vliegtuig, aangekomen in Port Elizabeth. Even tussendoor, het regende dus gewoon toen ik de eerste stap buiten zette.. dacht ik even goed weg te zijn uit Nederland. Maar gelukkig stond Avril van Ready4life met een bordje me op te wachten op het vliegveld en heeft me daarna meteen het een en ander laten zien in PE (Port Elizabeth). Ik heb zelfs al een kijkje mogen nemen bij een van de opvanghuizen. De kindjes zijn er echt heel schattig en ik heb echt zin om er aan de slag te gaan volgende week! Vervolgens bracht ze me naar Nicoletta, omdat er nog geen plek is in het vrijwilligershuis. Dit is geen probleem want ik zit hier prachtig in een klein eigen huisje in haar tuin, die uitzicht heeft op zee. Het wordt nog wennen straks als ik in een huis met 10 personen kom.
Nadat ik me even heb kunnen opknappen, kwam Doke mij alweer ophalen met onze chica, onze auto, die ik nu samen met haar ga huren. We kunnen hier namelijk niet zomaar over straat, hier hebben we echt een auto voor nodig. Doke is de andere vrijwilligster en ik zal heel veel met haar samen doen de komende weken. We gingen wat eten en drinken, later ook met andere meiden uit het huis, meteen al heel gezellig!
Vandaag zijn Doke en ik naar Tsitsikamma national park geweest. Doke ging bungee jumpen, maar ik durfde dat natuurlijk niet aan.. Daarna gingen we door naar het park, waar we echt een prachtige kustlijn en de Storms River Mouth hebben gezien. Over deze uitmonding van de rivier in de zee heeft men houten bruggen gebouwd, echt prachtig! Ik probeer ook wel wat foto's hierbij te zetten. Ook zijn we via een zeer smal paadje naar een uitkijkpunt gelopen. Het was echt heel mooi hier!
De weg terug heb ik in Afrika leren rijden, ze rijden hier natuurlijk links en er lopen overal mensen langs de (snel)weg. Dit zijn vaak arme mensen die een lift willen. Ondanks dat, is het wel prachtig om hier te rijden, het uitzicht op de bergen en het soms dorre, soms ontzettend groene landschap is echt geweldig. Ik ben hier echt in een totaal andere wereld, iets wat ik nog niet helemaal besef, maar wat waarschijnlijk snel gaat komen.
Morgen gaan we ook naar een park en verder zien we het wel, om een beetje alvast de Afrikaanse stijl overnemen..
Ik weet nu al wel dat deze 8 weken veel te kort gaan zijn om alles te doen en te zien, maar ik ga m'n best doen om er zveel mogelijk uit te halen! Tot de volgende blog als ik ben begonnen met het vrijwilligerswerk!

  • 01 Mei 2015 - 23:14

    Irma:

    Ha Kim,
    Zo, lekker snel dat je nu al een blog kunt schrijven over je eerste ervaringen.
    Fijn dat je na een goede vliegreis veilig daar bent aangekomen. Wat prettig dat je gelijk al contact hebt met andere vrijwilligers......hoor je ervaringen en kun je gelijk al het een en ander daar ontdekken en meemaken. Lekker als t klikt, ook belangrijk als je plezier kunt hebben met elkaar.
    Mooie foto's heb je gelijk al bijgevoegd...wat een totaal andere wereld

  • 02 Mei 2015 - 15:40

    Jur En Marlon:

    Hoi lieve Kim,
    Wat mooi dat het avontuur zo goed is begonnen.
    Wat heb je al veel beleefd en heb je goede eerste indrukken opgedaan.
    De foto's zien er prachtig uit.
    We genieten ervan om je verhaal te lezen. Goed datje ook gelijk in Chica rondrijdt.

    We zien uit naar de volgend blog.

    Veel liefs Marlon en Jur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 18 April 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 2652

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 25 Juni 2015

Avontuur in Zuid-Afrika

Landen bezocht: