Laatste weekjes in P.E. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Elzinga - WaarBenJij.nu Laatste weekjes in P.E. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Elzinga - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes in P.E.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

De weken vliegen voorbij hier, ondertussen is het nog maar 1 week in P.E. en dan moet ik alle lieve mensen, de projecten en m'n huisje hier alweer verlaten.. Voordat ik vertel over de afgelopen week, wil ik jullie nog een keer vragen voor Mihlali. Zoals jullie in mijn vorige blog over Mihlali konden lezen, wil ik geld inzamelen voor een donatie aan de safe haven, het opvanghuis voor kinderen uit de townships. Ik heb al een aantal berichtjes ontvangen over donaties, heel erg bedankt, ik ben super blij met jullie hulp! Maar meer is natuurlijk altijd welkom, dus als je nog een kleine bijdrage over hebt om deze safe haven te steunen, stuur me dan even een berichtje via whatsapp, facebook, email. Je kunt het geld overmaken naar mijn rekeningnummer, dan ik maak het allemaal in een keer over op 11 juni. Ik zet alleen mijn rekeningnummer hier niet neer, want dit is openbaar voor iedereen. Dus stuur mij (of iemand in Nederland die mijn rekeningnummer wel heeft) even een berichtje, dan komt het helemaal goed! Heeel erg bedankt alvast!

Vorige week stond verder in het teken van het afscheid van Doke, vanaf toen stond ik alleen op de projecten. Wehebben een etentje gehouden en taart als toetje bij Bocadilles gaan eten. Hier hebben de echt de meest lekkere toetjes (ben er ondertussen al 3x geweest..) Donderdagavond hadden we een braai, een soort barbecue met alle mensen van de organisatie hier. Dit stond ook in het teken van afscheid nemen, want er zijn veel mensen die deze week terug naar Nederland of België vertrekken. In het weekend ben ik alleen naar Knysna geweest. Dit is een stadje, 300km verderop, en hier woont een meisje dat ik in het vliegtuig naar Johannesburg heb leren kennen. We hadden wat contact gehad en ik had tijd dit weekend om haar weer op te zoeken. Eerst ben ik naar Plettenburgbay gereden, dit ligt net voor Knysna. Hier ben ik een kunstachtige dorpje in gegaan en lekker rondgelopen en een beetje gewinkeld. Daarna ben ik naar het strand geweest, lekker koffie gedronken en een wandeling gemaakt over het strand. Het was echt super tof om dit alleen te doen en heb me prima een middag vermaakt. Daarna vervolgde ik mijn weg naar Knysna. Eenmaal daarheeft Marion mij wat van de omgeving laten zien, al wonen ze al prachtig met uitzicht over de lagune. We zijn koffie wezen drinken bij the hits, ingang bij de rotsen waar de zee doorheen komt. En 's avonds hebben we met het gezin gegeten en films gekeken. Zondagochtend was het tijd voor de kerk, haar vader is namelijk priester, dus geloof is belangrijk in hun leven. Ik vond het super mooi om te zien en alweer werd ik enorm bedankt dat ik mee ging in de dienst zelf. Na de kerkdienst zijn we pizza gaan eten voor lunch. Ze zijn zo gastvrij en zo aardig, ik had daar zo langer mogen blijven. Echt geweldig! Helaas moest ik weer optijd naar huis om voor het donker thuis te zijn.
Maandag, dinsdag en woensdag waren rustige dagen omdat er een groot gedeelte van het huis naar Kaapstad was. Dus ik ben lekker gaan winkelen, naar het strand en de film geweest enzo. Vandaag is er weer een nieuw meisje aangekomen, die met mij de projecten gaat doen de laatste week. Verder hebben we een afscheidsetentje vanavond, omdat de helft van het huis weg gaat na dit weekend. Het gaat allemaal veel te snel voorbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 18 April 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 2635

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 25 Juni 2015

Avontuur in Zuid-Afrika

Landen bezocht: